Koncepcja pracy Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej w Siedlcach
Nasze cele:
Biblioteka Pedagogiczna w Siedlcach jest placówką oświatową, która służy wspieraniu procesu kształcenia i doskonalenia nauczycieli oraz innych osób uczących się i doskonalących.
Biblioteka wspiera działalność szkół, w tym bibliotek szkolnych oraz wszystkich placówek działających na rzecz edukacji.
Biblioteka realizuje kierunki polityki oświatowej państwa.
Pracownicy Biblioteki tworzą sprawny i skuteczny zespół oparty na otwartości i dobrej komunikacji.
Nasze zadania:
- Biblioteka gromadzi, opracowuje, przechowuje i udostępnia zbiory służące szeroko rozumianemu procesowi edukacji społeczeństwa.
- Biblioteka zapewnia bezpłatny dostęp do źródeł wiedzy i informacji edukacyjnej niezbędnej do osiągnięcia sukcesu uczniów i studentów, promuje nowe kierunki i obszary działalności oświatowej.
- Biblioteka prowadzi działalność promującą edukację permanentną, zapobiegającą wykluczeniu cyfrowemu, współdziała w tworzeniu społeczeństwa informacyjnego.
- Użytkownicy biblioteki mają wpływ na tworzenie księgozbioru poprzez możliwość zgłaszania propozycji zakupu bezpośrednio lub elektronicznie.
- Biblioteka wspiera uczestników procesów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w szczególności nauczycieli w realizacji zajęć i w doskonaleniu zawodowym poprzez:
- organizację konferencji, warsztatów, szkoleń dla nauczycieli w tym dla nauczycieli bibliotekarzy,
- organizację zajęć dydaktycznych dla dzieci i młodzieży,
- konkursy, wystawy, prelekcje, spotkania autorskie.
- Biblioteka inspiruje i promuje czytelnictwo, wspiera rozwój kreatywności i potencjału twórczego użytkowników.
- Biblioteka zapewnia kompetentną, systematycznie podnoszącą swoje kwalifikacje zawodowe i życzliwą kadrę pedagogiczną.
- Biblioteka systematycznie podnosi jakość i standard świadczonych usług bibliotecznych poprzez aktualizację zbiorów, dostęp do elektronicznych i cyfrowych źródeł informacji (IBUK Libra i Academica).
- Biblioteka stosuje różnorodne formy pracy i wdraża nowoczesne metody komunikacji z czytelnikiem.
- Biblioteka dąży do kompleksowej automatyzacji i informatyzacji procesów bibliotecznych.
- Pracownicy Biblioteki dbają o kształtowanie pozytywnego wizerunku Biblioteki w środowisku.
- Biblioteka upowszechnia informacje o swojej działalności.
- Biblioteka rozpoznaje potrzeby i oczekiwania użytkowników i stosownie do nich kształtuje ofertę swoich usług.
- Biblioteka pozyskuje sojuszników wspierających jej działalność.
- Biblioteka współpracuje ze szkołami, placówkami oświatowymi, stowarzyszeniami i wszelkimi instytucjami działającymi na rzecz oświaty i kultury.